Mateřská škola Hroznětín využívá metodické materiály jako „Barevné kamínky“, „Rok s krtkem“, „Jaro, léto, podzim, zima – ve školce je pořád prima“, „Školka plná zábavy“ s interaktivními tabulemi. Naším cílem je poskytovat dětem dostatek podnětů pro harmonický rozvoj osobnosti a podporovat jejich zájem o nové poznatky.
Hlavní cíle předškolního vzdělávání
Rozvoj dítěte a jeho schopnosti učit se.
Osvojení základů hodnot naší společnosti.
Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost.
Cíle školního vzdělávacího programu
Podporovat přirozenou potřebu poznávání.
Posilovat sebevědomí a důvěru ve vlastní schopnosti.
Poskytovat prostor pro tvůrčí činnost a rozvoj fantazie.
Podporovat toleranci a empatické cítění.
Motivovat k dalšímu poznávání a učení.
Maximálně podporovat individuální rozvojové možnosti každého dítěte.
Podporovat tělesný rozvoj, zdraví, osobní spokojenost a pohodu.
Zásady, kterými se řídíme
Každý by měl rozvíjet a uplatňovat své schopnosti a dovednosti s ohledem na své možnosti.
Zdraví je potřeba chránit.
Rozvoj fantazie obohacuje život.
Rozvoj sociálních a komunikativních dovedností pomáhá žít mezi lidmi.
Atmosféra porozumění, vzájemné důvěry a úcty příznivě ovlivňuje život.
Vzdělávání probíhá v přirozených souvislostech, bez absolutní volnosti a spontánnosti předškoláka, aby děti měly rády pravidelné rituály.
Východiska naší koncepce
Směrem k dítěti
Maximální spokojenost dítěte ve škole, jeho pocit jistoty a bezpečí.
Vytváření atmosféry laskavosti, porozumění, tolerance a empatie.
Zajištění bezpečnosti dětí.
Poskytování optimálního množství podnětů pro rozvoj osobnosti dětí.
Vytváření prostoru pro poznávání světa kolem sebe.
Respektování potřeb souvisejících se zdravým vývojem.
Vytváření prostoru pro rozvíjení sociálních kontaktů a prožívání nových rolí ve skupině.
Dítě je chápáno jako jedinečná a neopakovatelná osobnost s právem být akceptována.
Směrem k rodině
Vytváření vzájemné důvěry mezi rodinou a školou.
Respektování hodnot uznávaných v rodině.
Právo rodičů kdykoli vstoupit do třídy.
Možnost pozdějšího příchodu i odchodu dítěte kdykoli během dne.
Zapojení rodiny do akcí školy i do každodenní činnosti ve třídě.
Vstřícná partnerská, neformální, otevřená komunikace s rodinou.
Poskytování odborné pomoci.
V řízení školy
Školu vedou kvalifikované učitelky po celou dobu docházky dětí.
Učitelky ve třídě zodpovídají za koncepci třídy, plánování a přípravu.
Kolektiv učitelek je nápomocen při řízení školy.
Vstřícná partnerská, neformální, otevřená komunikace s rodinou.
Poskytování odborné pomoci.
Principy a metody vzdělávání
Cílevědomost: Vyjasnění vědomostí, dovedností, postojů a návyků, které sledujeme a sladění s cíli.
Systematičnost: Vytvoření denního režimu dítěte.
Aktivnost: Aktivizace citových a volních procesů.
Názornost: Vycházení ze smyslového nazírání dětí.
Uvědomělost: Porozumění látce v pedagogickém procesu.
Trvalost: Osvojování učiva formou opakování a procvičování.
Přiměřenost: Obsah, formy a metody odpovídající věku dětí.
Emocionálnost: Probuzení citových prožitků.
Jednotnost výkonného působení: Spolupráce rodiny a dětí, jednotnost učitelů.
Dopolední činnosti vycházejí z naplánovaných tematických celků.
Vzdělávání se uskutečňuje hravými formami a metodami.
Střídání skupinových, frontálních a individuálních činností.
Aktivity obsahují prvky hry a tvořivosti, respektují věkové a individuální potřeby dětí.
Témata školního vzdělávacího programu
Září
Školka nás volá
V naší třídě
Kamarád v mateřské škole
Doma a ve školce
Říjen
Podzim přichází
Malíř podzim
Plody podzimu
Zvířátka v lese a na poli
Listopad
Fouká ze strnišť
Větře, větříčku
Lidské tělo
Bacilů se nebojíme
Prosinec
První vločka
Advent
Pohádkové vánoce
Leden
Zima na horách i v dolinách
Zimní nálada
Učíme se každý den
Každý umí něco nejlépe
Únor
Jak je velký ten náš svět
Povolání
Svět kolem nás
Dopravní prostředky
Živá voda
Březen
Jaro je za dveřmi
Březen za kamna vlezem
Sněženka
Broučci v trávě
Svátky jara
Duben
Zvířátka mezi námi
Na statku
U rybníka
V přírodě
Květen
U nás doma
Máma a táta
Maminka má svátek
V aleji
Červen
Těšíme se na prázdniny
Den dětí
Léto je tu
Třídění vzdělávacího programu
Třídění vzdělávacího programu vychází ze školního vzdělávacího programu a učitelé vypracovávají týdenní vzdělávací nabídky, které mohou obsahovat různé tematické celky přizpůsobené podmínkám jednotlivých tříd.
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.SouhlasímNe